Thursday, April 1, 2010

BUKU OH BUKU...EXAM OH EXAM

Agak lama juga tiada coretan hati mahupun info aku tulis di sini. Tiada kesempatan masa untuk aku mengadap laptop ini walaupun seketika...makin hari makin banyak tugas yang perlu aku siapkan...akhirnya, keletihan...niat di hati hari2 ingin ku tulis pe2 yang menarik dalam blog ini. Tula, org len wat blog aku pun nak...last2 tebengkalai. Tapi xpelah, bkn org baca sgt pun blog ni...sekadar ngisi masa lapang n kepuasan diri. yang penting aku x ganggu n kacau org...hehehe
Pening la cari buku untuk exam PTD(Pegawai tadbir&diplomatik)...ade, tp byk kene beli kat internet.mals tul. aku nk cepat...semalam br dapat tau nama aku tersenarai dalam peperiksaan kemasukan perkhidmatan awam gred41.HUH! FUHH! Aku nak jawab pe.ramai kata exam ni susah giler2.aku peduli pe..tp,,,,aku nak gak la bawa senjata ke medan perang. setidak-tidaknya ada jugala persediaan untuk menjawab soalan2 exam tu.
Member sekerja aku E-cah pun dapat gak exam ni...tp yang lawaknya ye dapat jawatan PEGAWAI KASTAM..hahaha. Aku tak terfikir pun nak amik jawatan tu.Alasannya, dia pilih jawatan tu sebab tak payah nak pk byk sgt,,,juz tau undang2 leh dah wat keje tu..atleast dia ade alasan. AKU???men pilih je...sebab pernah dengan jawatan PTD.hehehe ntah pe2 je aku ni. ulang alik aku n dia cari buku yang sewaktu dengannya, tp x jumpe.akhirnye..carila tjk2 sesuai yang ade dalam buku2 nota PTK mak aku...kira OK la tu kan..
Try tgk la mlm ni ke sok ke kat BINTANG n ZIPLEE...kot2 ade.Ari tu amik Mtest untuk KPLI pun xtentu dapat lagi..tp arap2 dapatla.Bile la aku leh dapat keje tetap ni...senang sikit nak kawal budget aku bulan2. keje kontrak kat MARDI ni tak tentu...macam perumpamaan kais pagi makan pagi, kais petang makan petang...macm teruk je bunyinye..hehehe coz aku gaji ari...terpakasala berhutang ngan mak aku je..teruk tul.serupa tak yah keje kan. Tapi aku cakap ni berdasarkan FAKTA...sesiapa yang tinggal di kawasan bandar dan berpendapatan bawah RM1000 adalah dikategorikan rakyat yang MISKIN BANDAR..wawawa...aku tergolong ni...
Ape2 pun, aku akan trus berdoa n berusaha,,,mesti ada rezeki buat aku yg Allah dah tentukan...kenela bersabar sikit...amin...

No comments:

Post a Comment